ЛЮБОВ
довготерпелива, любов – лагідна, вона не заздрить, любов не чваниться, не надимається, не бешкетує, не шукає свого, не поривається до гніву, не задумує зла; не тішиться, коли хтось чинить кривду, радіє правдою; все зносить, в усе вірить, усього надіється, все перетерпить.
ЛЮБОВ НІКОЛИ НЕ ПРОМИНАЄ!

пʼятницю, 15 листопада 2013 р.

15.11.2013р. Б. / Польща. Показ мод у церкві


Показ мод у  церкві Останніми днями преса Польщі сповнена безлічі перепрошень. Починаючи з суботнього вечора 9 листопада, священики парафії св. Августина перепрошують за згіршення, а також запрошують парафіян на Месу та благальний молебень сьогодні (15 листопада) ввечері.

8 листопада 2013 року в храмі на Новолипках відбувся закритий показ мод відомого у Польщі дизайнера Мацєя Зеня. Навіть камерний, він усе одно викликав хвилю обурення, яка накрила не тільки самого дизайнера, а й настоятеля парафії, який дав згоду на шоу. Чимало католиків почулися глибоко ображеними місцем презентації, вважаючи, що в релігійно-сакральному просторі заходи такого рівня не повинні відбуватися.

«Зачепило мене. Сильно зачепило, — написала Агата Слюсарчик у своєму відгуку під заголовком «Бог моди». — У наших храмах, буває, крутять кіно, відбуваються концерти, конференції, зустрічі з запрошеними гістьми, або театральні вистави. Та мені найбільше стало боляче від того, що організатори [показу мод] зробили з Божого дому євангельське торговище» — з якого, можна продовжити думку авторки, Ісус виганяв усіх зайвих бичем. Усе, що діється в стінах храму, написала п. Агата, має воздавати славу Богу: і концерт, і вистава. «Навіть якщо, — як я прочитала в одному з коментарів, — “на час показу Пресвяті Дари було перенесено в безпечне місце”».

На обурення вірних одразу ж відреагувала Варшавська курія, видавши заяву: «Отець-настоятель парафії висловив згоду на згадану презентацію, маючи сподівання і запевнення, що це буде закритий показ шлюбного вбрання. Насправді ж відбувся типовий показ мод, що є зловживанням як стосовно сакральності місця, так і стосовно довіри, яку виявив отець-настоятель, відповідальний за цю святиню». У заяві курії написано слова жалю та перепрошення до всіх, хто почувся цим зачеплений. 

Отець Себастьян Вавжинський, вікарій парафії св. Августина, особисто вийшов до вірних парафії зі словами перепрошення. Після недільної Служби 10 листопада вірним зачитали заяву курії у справі п’ятничної події, а о. Себастьян говорив про свій сум. Він підтвердив, що то мав бути камерний показ шлюбної моди, а довіру настоятеля просто використали. 

Таким чином, відбулася така процедура: відомий у Польщі дизайнер домовився про показ шлюбної моди; настоятель дав згоду.

У п’ятницю, 8 листопада, увечері, у храмі відбувся той показ, на якому були — як з’ясувалося — християни, а не просто «любителі мод». Манекенниці проходжувалися головною навою, як на «язиці» подіуму, і переодягалися в ризниці. Попри те, що «закритий показ» означає також заборону знімати фото і відео, присутні в храмі св. Антонія виклали в інтернет трохи фотографій того, як напівголі манекенниці переодягалися під Розп’яттям. Саме це викликало хвилю, що понеслася по ЗМІ та блогах. Ісуса Євхаристійного завчасно перенесли до пресвітерію, а внутрішня архітектура цього костелу така, що перехід із ризниці до головної нави не вимагає входження до пресвітерію.

Отже, сказати б, слава Богу. Хоч навряд чи за все: короткі платтячка манекенниць, музика з фільмів «Дитина Розмарі» (хто раптом не знає, то це - «релігійний фільм жахів») і «Горбата гора» (там про гомосексуальне «кохання»). До речі, на цей показ мод ніхто зі звичної прес-групи запрошення не отримав, - зазначає Томаш Голомб. Нечисельна групка дістала відомість про показ ледь не в останню мить, хоча, зазвичай, на такі імпрези запрошують за місяць. А дехто отримав ще й… свічку, вкладену у запрошення. Атмосфера назрівала.

Глядачі показу теж почувалися, за її спостереженнями, не надто добре: чимало людей були розгублені й не розуміли, що діється. Вони були впевнені, що йдуть на показ мод у приміщення колишнього храму, недіючого, як то в наші дні нерідко буває у світі. 

Отакої. Виявляється, аби нинішній християнин-католик зрозумів, що його ображають, то потрібно, щоб йому плюнули просто в обличчя, інакше до нього просто не дійде? Якщо не було танців на вівтарі, то все інше - «в порядку». 

Показ розпочався о 21.30 і тривав заледве 20 хвилин. Жоден зі священиків його не дивився. Зате храм був повний охоронців, які ретельно пильнували, аби всередину не потрапив ніхто без запрошення. Навряд чи можна сильно дорікати настоятелю і священикам, які залишилися в парафії. Завжди може трапитися, що людина, від якої не чекаєш нічого поганого, використає твою довіру, вирішивши, що вона, бачте, "творець". Ідеться, радше, про те, як реагувати в подібних ситуаціях. Вочевидь, зброя номер один — інтернет. Є речі, яких замовчувати не можна. Питання номер два — наявність віруючих, які не змовчать! Не кілька інтернет-активістів на всю, скажімо, Україну, а багато віруючих, розумних і сповнених гідності, які не всміхатимуться жалісливо, розуміючи, що в їхньому домі розвели болото, але вони «нічого не можуть зробити».

Стає мимоволі жаль таких людей, бо хіба люди з свідомістю можуть вчинити таке «церковне видовище»?

Розсудливості Вам, міцної віри в Бога та твердості у такі важкі часи!

Показ мод у  церкві   Показ мод у  церкві  
Показ мод у  церкві  

Ірина Барган  для Християнського порталу КІРІОС, за матеріалами «CREDO». 

1 коментар:

Unknown сказав...

"Отакої. Виявляється, аби нинішній християнин-католик зрозумів, що його ображають, то потрібно, щоб йому плюнули просто в обличчя, інакше до нього просто не дійде? Якщо не було танців на вівтарі, то все інше - «в порядку»"

Як це не дивно, але я, чомусь, сприймаю цей "вертеп розбишак" у храмі Божому, без особливого подиву, а чи не тому, що мав у своєму досвіді подібну подію, яка сталася у храмі Святого Миколая РКЦ, у м. Кам'янському, в одну з Неділь, коли наші парафіяни, священик і я, прийшли до каплиці Пресвятої Тройці, щоб воздати славу Богові на Літургії, а нас, усіх українських уніатів, без попередження, попросили відслужити Її у сарайчику, бо у каплиці мав відбутися концерт камерної музики і, оскільки він був, на думку "господарів", більш важливішою подією, ніж наша Літургія, то саме так і сталося, що концерт - у храмі Божому, а Божественна Літургія у сарайчику.

р.Б. Леонід.