
Таким чином, значну роль відіграють батьки: десятиліття досліджень підтверджують, що більш високі результати, які демонструють діти із забезпечених сімей, багато в чому є результатом «узгодженого розвитку дітей» у порівнянні з більш недбалим стилем виховання, характерним для сімей робочого класу. Однак дослідження підтвердили ще один цікавий факт: батькам будь-якого рівня достатку зовсім не обов'язково купувати своїм дітям дорогі розвиваючі іграшки або цифрові пристрої, щоб стимулювати їх розвиток. У тому, щоб водити дітей на розвиваючі та підготовчі курси, також немає ніякої необхідності. Те, що їм необхідно робити зі своїми дітьми, це розмовляти.
Але тут мова йде не просто про будь-які розмови. Хоча добре відоме дослідження, проведене психологами Бетті Харт (Betty Hart) і Тоддом Ріслі (Todd Risley), доводить, що батьки, які мають вищу освіту, розмовляють зі своїми дітьми більше, ніж менш забезпечені батьки - значно більше, адже до того часу як дитині виповнюється три роки, «словесний розрив» складає вже 30 мільйонів слів, - результати останніх досліджень можуть багато нам розповісти про те, які саме бесіди вдома сприяють успіху дітей у школі. Наприклад, дослідження, проведене вченими Школи громадського здоров'я Каліфорнійського університету та опубліковане в журналі «Pediatrics», довело, що двосторонні бесіди дорослого і дитини розвивають навички мовлення в шість разів краще, ніж бесіди, в яких говорить тільки дорослий. Такий взаємний діалог дає дитині можливість самій пробувати формулювати фрази, а також формує в ній впевненість, що її розмови і думки важливі для оточуючих. У процесі дорослішання ця впевненість дозволяє дітям із середнього і вищого класу суспільства рішуче відстоювати свої інтереси, в той час як учні з робочого класу часто уникають просити про допомогу або захищати свою думку в суперечці з учителями, як говориться в доповіді, представленій на конференції Американської соціологічної асоціації, що пройшла раніше цього року.
Зміст розмов батьків зі своїми дітьми також має значення. Діти, які вдома постійно чують розмови про цифри і рахунки, приходять до школи з набагато більшими математичними знаннями, як стверджують учені з університету Чікаго - знаннями, які в майбутньому допоможуть їм досягти значних успіхів у цьому предметі. Психолог Сьюзан Левайн (Susan Levine), що проводила дослідження на цифрових словах, також виявила, що, якщо дітям розповідати про просторові властивості фізичного світу - про те, що об'єкти бувають круглими, маленькими, гострими - це сприятиме розвитку здібностей до вирішення завдань у дітей дошкільного віку.
Хоча теми бесід батьків і дітей з часом змінюються, їх вплив на шкільну успішність залишається досить сильним. Знову ж таки, те, як батьки розмовляють з учнями середньої школи, має велике значення. Результати дослідження, проведеного Ненсі Хілл (Nancy Hill), професором Гарвардської вищої педагогічної школи, доводять, що батьки відіграють важливу роль у тому, що Хілл називає «академічною соціалізацією» - тобто формуванням очікувань і встановленням зв'язку між поточною поведінкою і майбутніми завданнями (поступити в коледж, отримати хорошу роботу і так далі). Як стверджує Хілл, ведення подібних бесід робить набагато серйозніший вплив на успішність, ніж волонтерська робота дитини в школі, відвідини батьківських зборів або відвідування разом з дитиною бібліотек і музеїв. Коли мова заходить про сприяння успіхам дитини, очевидно, важливо не стільки те, що батьки роблять, стільки те, що вони говорять.
Енні Мерфі Пол (Annie Murphy Paul)
Оригінал публікації: Why Parenting Is More Important Than Schools
За матеріалами inosmi.ru
Джерело: Воїни Христа Царя
Немає коментарів:
Дописати коментар