
Профілі в соцмережах, які противляться пропагуванню Геловіну, в
Польщі об’єднують уже тисячі інтернавтів. Також і катехети вже не
перший рік приєднуються цієї акції. Однак католики не лише критикують
поганський звичай, а й пропонують альтернативу: вечір зі святими.
Мода на «святкування тьми» відображає настрої в суспільстві,
невпевненість та обізленість чималої частини людей, надто ж молодих.
Варто не так «давати вихід злості», як переформовувати реакцію
суспільства. А тим більше, не піддаватися нав’язуванню чужих святкувань.
По деяких школах Польщі батьки стараються про можливість організувати в
цей день конкурси на перевдягання «у святих». Наприклад, у Щецінку така
ідея була з цікавістю сприйнята дирекцією школи.
Критики Геловіну вказують, що використання символіки, пов’язаної зі
смертю та магією, призвичаює суспільство до окультизму. Також воно
співтворить клімат, у якому розвивається ірраціональна течія, що
виражається у сотнях мільярдів доларів, трачених у Європі на послуги
ворожок і ясновидців.
Проте замало тільки критикувати неналежні звичаї. Католики роблять
наступний крок і пропонують альтернативу: святкування цього дня разом з
усіма святими. Щораз то більше парафій організовують у навечір’я
урочистості Всіх Святих святкування, яке зветься Holy wins («Святий
перемагає»). Holy wins пропонує зовсім інакші цінності, ніж Геловін.
Ними є радість, життя, світло й добро, тобто риси святих. Учасники
проходять містами у процесіях із реліквіями святих. По деяких парафіях
молодь після процесії влаштовує вечори розваг. В інших (як, наприклад, у
Мислівіцах Бренчковіцах), процесія завершується концертом прославлення у
виконанні групи «Jego Band».
— Holy wins це відповідь на те, що діється в культурі, на промоцію
смерті та окультизм. Але ми не хочемо тільки критикувати. Пропонуємо
щось взамін, щось красиве й радісне, — каже о. Пьотр Контни, вікарій
парафії блаж. Кароліни в Тихах, де оазова молодь організовує урочистість
вігілії Всіх Святих. — Ми хочемо, аби ця вігілія була святкуванням
радості від спасіння, яке нам дає Ісус, і видимим знаком якого є святі й
блаженні. Це, з одного боку, молитва й катехеза про місце святих у
Церкві та нашому щоденному житті, а з іншого — також нагода
повеселитися, яка настає після молитовної частини.
Чому ми хочемо святкувати в такий спосіб? Бо святі — то не бронзові
статуї, а люди з плоті й крові, які хоч і боролися зі своїми слабкостями
та зовнішніми труднощами, та однак остаточно вибрали Ісуса, і завдяки
Ньому виграли життя. Не тільки це життя, земне, але насамперед — вічне.
Залишається сподіватися, що католики в Україні не проминуть нагоди
відсвяткувати урочистість Усіх Святих так, щоб запропонувати нашим
довколишнім, ближнім і дальнім, нагоду пізнати християнську радість.
За матеріалами: Gość Niedzielny
Джерело: КРЕДО
Немає коментарів:
Дописати коментар