ЛЮБОВ
довготерпелива, любов – лагідна, вона не заздрить, любов не чваниться, не надимається, не бешкетує, не шукає свого, не поривається до гніву, не задумує зла; не тішиться, коли хтось чинить кривду, радіє правдою; все зносить, в усе вірить, усього надіється, все перетерпить.
ЛЮБОВ НІКОЛИ НЕ ПРОМИНАЄ!

понеділок, 23 вересня 2013 р.

23.09.2013р. Б. / Чиїм є те, що ти маєш?

єпископ Гжегож Рись, Варшава
У Варшаві (Польща), на Урсинові, в парафії Вознесіння Господнього триває (19-22 вересня) ІІ Всепольський конгрес нової євангелізації. Зустріч зібрала близько 700 євангелізаторів з усієї країни. Другий день конференції, яка має назву «Пробудити велетня», був відзначений реколекційним навчанням єпископа Гжегожа Рися.
 
Свої роздуми ієрарх побудував на фрагменті з Діянь Апостолів, де говориться про те, що один дух і одне серце оживляли всіх віруючих. Жоден не називав своїм те, що мали, бо все у них було спільне.

— Колись я сміявся з цього уривку, на мій погляд, геть нереального: навіть у християнстві комунізм не вдається, — сказав єпископ. — Проблема полягає в тому, що це — модель, за якою ми маємо жити.

Питання про власність, сказав реколекціоніст, поставлене гостро: чиїм є те, що ти при собі маєш? Вся історія св. Франциска, на чий спосіб життя посилається нинішній Папа, є питанням про власність. Причому відповідь на нього — не в дусі нинішніх коментарів до папських висловлювань у медіа, які все зводять до теми ціни священицького авто.

— Ми повинні уважно дивитися на себе, на свої реакції стосовно фінансів Церкви, — підкреслював єпископ. Серед типової поведінки людей у Церкві він назвав, зокрема, реакцію «але ж Папа нічого нового не сказав». Наступна типова реакція — участь у детальних обговорюваннях, до якого розміру суми єпископ може собі дозволити купити автомобіль. Ще одна реакція — ствердження, що «з нашого боку немає нічого надзвичайного». На думку єпископа Рися, такі реакції католиків можуть свідчити про їхній спротив і дистанціювання від папського вчення на тему вбогості.

— Коли я був у семінарії й читав написане св. Франциском, то уявляв, що Бідняк мав тільки одного плаща. Потім я його побачив, в Ассизі, полатаний. Але пізніше я побачив ще один плащ св. Франциска, потім третій, і наступний… Тоді я зрозумів, що він мав плащ і радувався йому до тієї миті, коли побачив, що хтось інший плаща не має. Так само первісна єрусалимська Церква: вона не була повна вбогих, але то була спільнота, в якій ніхто не зазнавав нестатків.

Єпископ Рись нагадав, що блаженство, яке стосується «убогих духом», є тим єдиним блаженством, що написане у формі теперішнього часу. Всі інші стосуються майбутнього. Це означає, що благословення Бога кероване до людей, які не шукають вбезпечення у грошах. Що керигма, текст про царювання  Бога, уже збувається в людях убогих. Реколекціоніст нагадав звичай стародавньої Церкви, який наказував четвертину своїх прибутків призначати для інших. Як історик Церкви, він знає, що, наприклад, у VI ст. Церква була найбільшим володарем земель в Італії, але ніхто не робив із цього проблеми, бо застосовувався принцип «однієї четвертої». Єпископ застеріг не тільки від небезпеки зосередити всі очікування на матеріальних благах, а й також від життєвої позиції «мати іншу людину для себе».

Посилаючись на Адгортацію Папи Павла VI «Evangeli nuntiandi» та Синод єпископів на тему нової євангелізації (2012 р.), єпископ Рись говорив, що євангелізація потребує двох знаків. Ними є дар і досвід споглядання (контемпляції) та вибір убогості. Цього достатньо.

— Було би недобре, якби ми відчули себе втомленими темою бідності, про яку так часто говорить наш Папа Франциск. Ставлення до грошей визначає нашу готовність прийняти Євангеліє. Якщо у своєму переживанні віри ми певної миті не сягаємо по гаманець, то це означає, що ми десь затрималися. Нічого ми з цим не поробимо: переказування віри завжди завершується милостинею! Святий Дух підказує вбогість як один із найбільших вимірів євангелізації, — сказав єпископ Рись.

То саме керигма, наголосив він, дає знаряддя для євангелізації, для свідчення про воскресіння Ісуса силою самого Ісуса. Єпископ послався на образ учнів, замкнених у Горниці, які без Духа становили «мертве гроно». Коли ж Дух зійшов, вони відчули міць, яка звеліла їм вийти на вулиці та проголошувати Добру Новину.

Реколекціоніст заохотив учасників конференції, аби під час полуденної св. Меси під головуванням архиєпископа Казімєжа Нича вони склали спільну «тацю» та вручили в розпорядження варшавського єпископа. Це й буде, зазначив він, практичною перевіркою і знаком свідчення.
 
За матеріалами: Gość Niedzielny deon.pl

Джерело:   КРЕДО

Немає коментарів: