ЛЮБОВ
довготерпелива, любов – лагідна, вона не заздрить, любов не чваниться, не надимається, не бешкетує, не шукає свого, не поривається до гніву, не задумує зла; не тішиться, коли хтось чинить кривду, радіє правдою; все зносить, в усе вірить, усього надіється, все перетерпить.
ЛЮБОВ НІКОЛИ НЕ ПРОМИНАЄ!

середу, 5 серпня 2015 р.

05.08.2015р. Б. / Роль цінностей у контексті особистого вибору та дії

"Let your values drive your choices! Let your values drive your actions!" Саме лекцію із такою назвою учасники Міжнародної Школи у Луцьку мали можливість прослухати та продискутувати.

З 19 липня по 6 серпня 2015 року у Луцьку відбувається Міжнародна літня школа “Демократія і лідерство за сприянням Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки (м. Луцьк, Україна) спільно з Українською Соціальною Академією (м. Київ, Україна). Захід проводиться в рамках проекту «Розвитку громадянського суспільства» за підтримки Офісу релігійної свободи Міністерства закордонних справ Канади та CNEWA Канада.

В рамках програми школи студенти, аспіранти закордонних та українських вишів з різних куточків України дискутували над проблематикою місця і ролі християнських цінностей в умовах сучасних демократичних суспільств. Одну із таких зустрічей зі студентством провадив представник Комісії УГКЦ Справедливість і Мир, викладач кафедри Богослов'я УКУ, Петро Дарморіс.

У своїй лекції на тему інтерпретації біблійних засад християнських цінностей в документах Соціальної доктрини Церкви доповідач наголосив, що цінності, які пропагуються в Біблії, часто протилежні до тих, які пропагує сучасний світ: лагідність і повага до кожного замість влади і впливу, покора замість статусу, чесність і щедрість замість прагнення надмірного достатку, прощення замість помсти і т. д.. З християнської точки зору, ці цінності, безумовно, є запорукою мирного і щасливого життя в суспільстві. Однак, аргумент, що збереження і реалізація християнських цінностей є передумовою успішного розвитку та благополуччя держави, втрачає свою вагу саме через конкретизацію релігійного світогляду, який під впливом секуляризації відходить виключно у приватну сферу кожного.

В цьому контексті визначальну роль відіграє «риторика». Сучасні соціально-зорієнтовані церковні документи, а особливо Компендіум соціальної доктрини Церкви, апелюють до природного закону, який передує всіляким людським урядам та людському законодавству. Як зазначено в згаданому документі, природний закон, попри розмаїття культур, об’єднує всіх людей, пропонуючи загальні принципи. Хоча його застосування вимагає адаптації до різних умов життя, залежно від місця, часу й обставин, він залишається незмінним серед потоку ідей і звичаїв. Таким чином, всі біблійні чесноти і цінності в сучасному соціальному вченні Католицької Церкви є обґрунтовані не з позиції віровчення, а з природного закону, який об'єктивізує ці цінності та чесноти. Саме тому християнське суспільне вчення є відкритим до усіх людей доброї волі, незважаючи на релігійну традицію чи приналежність до конкретної релігійної спільноти.

Відтак, ціннісна риторика повинна залишатись в публічній сфері. Коли йде мова про вирішення багатьох соціальних проблем у контексті політичних дискусій та виборів, напрацювання стратегій і тактик ведення підприємницької діяльності та в інших сферах суспільного життя, кожен свідомий громадянин повинен керуватись системою цінностей, базованою на природному законі. Цей «меседж» є особливо актуальним для українського суспільства, яке, згідно з останніми даними соціологічних досліджень, найбільше довіряє Церкві. Християнська ж система цінностей жодним чином не протирічить природному закону.

Немає коментарів: