В
Ісаї 55,13 є загадковий вірш: „Замість тернини ростиме кипарис,
замість кропиви – мирт. Це буде на Господню славу, на вічний пам’ятник,
який не буде знищений ніколи“.
Що це означає? Ми можемо досліджувати значення терну і кропиви за
допомогою „Принципу першої згадки“. Це метод вивчення Біблії, в якому
перша згадка чогось у Біблії може пролити світло на наступні значення
слова або поняття.
Перша згадка про терен:
„Адамові ж сказав: “За те, що ти послухав голос твоєї
жінки і їв з дерева, з якого я наказав тобі не їсти, проклята земля
через тебе. В тяжкім труді живитимешся з неї по всі дні життя твого.
Терня й будяки буде вона тобі родити, і їстимеш польові рослини.“ (Буття
3: 17-18)
Цікаво. Терня, схоже, є частиною прокляття і пов’язане з гріхом.
Пізніше, в 9 главі книги Суддів, праведник по імені Йотам попереджає Ізраїль Авімелехом, кажучи їм цю притчу:
„Слухайте мене, городяни сихемські, щоб і Бог вас слухав!
Давно колись пустились дерева в дорогу, щоб помазати царя над собою. І сказали вони до оливки: Царюй над нами!
Оливка ж їм відповіла: Чи я ж мою оливу занедбаю, якою шанують Бога і людей, і піду хитатися над деревами?
Тоді сказали дерева до смоковниці: Ходи ти, царюй над нами!
Смоковниця ж їм відказала: Чи то ж солодощі мої занедбаю та смачний плід мій, і піду хитатися над деревами?
Тоді до виноградини дерева сказали: Ходи вже ти, царюй над нами!
А й виноградина їм каже: Чи то я могла б та вино моє занедбати, що звеселяє Бога й людей, та піти гойдатися над деревами?
Нарешті всі дерева кажуть до тернини: Іди хоч ти, царюй над нами!
Тернина ж до дерев відказала: Коли ви справді хочете
помазати мене царем над вами, то йдіть у моїм холодку ховайтесь; а як
ні, вибухне огонь з тернини та й пожере кедри ливанські“.
Недостойний правитель у цій притчі уподібнюється тернині, а книга
Суддів говорить про Авімелехома та його послідовників як про „нікчемних
людей“. Насправді, дивлячись на книгу Суддів, концепція нікчемних людей
з’являється неодноразово, і зовсім доречний образ терну, що символізує
їх.
Отже, щоб підсумувати, у нас є такі поняття, пов’язані з шипами і тернами:
гріх
прокляття
нікчемні люди
нечестиве, негідне
Ісаї 55 — це глава про призов людей покаятися й увійти в добрі
стосунки з Богом. Вона закінчується тим, що кропива і терни можуть стати
як благородні кипариси, які використовували для створення музичних
інструментів та для поклоніння і побудови Храму … або як мирт, який
представляє собою смиренну миловидність Ізраїлю.
Можна також згадати, що терновий вінець був надітий на голову Ісуса, коли Його вели на смерть…
Подумайте про всі ці гріхи, вся тяжкість прокльонів, які повинні були
впасти на нас, як вони впивалися в Його плоть … проливаючи Його кров із
Його дорогоцінної голови … спливала з Його ран за нас, для нашого
прощення.
Цей терновий вінець вказує на зло нашого гріха і прокляття, яке ми
заслуговуємо, але також і на велич Того, Хто охоче заплатив за це від
нашого імені. Він добровільно переносив цю біль і багато іншого, щоб
заплатити за наше перетворення з попелу до краси, з відчаю до похвали, з
гріха до святості, від колючок і тернів до кипариса і мирта … як вічний
знак, який не буде розтрощений. Наше вічне життя — це нескінченний знак
Його величі і доброти, і ми будемо хвалити Його вічно.
Переклад Наталії ПАВЛИШИН
Джерело: ДИВЕНСВІТ
Немає коментарів:
Дописати коментар