ЛЮБОВ
довготерпелива, любов – лагідна, вона не заздрить, любов не чваниться, не надимається, не бешкетує, не шукає свого, не поривається до гніву, не задумує зла; не тішиться, коли хтось чинить кривду, радіє правдою; все зносить, в усе вірить, усього надіється, все перетерпить.
ЛЮБОВ НІКОЛИ НЕ ПРОМИНАЄ!

середу, 5 вересня 2018 р.

05.09.2018р. Б. / Владика Давид (Мотюк) представив на Синоді канадський досвід катехизації

Щоби насіння Євангелії пустили коріння, необхідно знати стан серця, розуму і душі тих, хто слухає Слово Боже. А для цього необхідний індивідуальний підхід до кожної людини. Узагальнений підхід до катехизації не спрацьовує в цьому контексті. Таку думку висловив владика Давид (Мотюк), Правлячий єпископ Едмонтонської єпархії, у своїй доповіді «Слово Боже і катехизація. Кому адресована катехизація? Канадський досвід» під час роботи Синоду єпископів УГКЦ, який проходить у Львові-Брюховачах 2–12 вересня 2018 року.

Як приклад, доповідач назвав десять базових принципів катехизації дорослих у Канаді, які Канадська Конференція Католицьких Єпископів сформулювала для євангелізації та катехизації дорослих. Владика Давид вважає, що принципи можуть бути безпосередньо застосованими в контексті УГКЦ у всьому світі.

Насамперед необхідно відновити місійний запал катехитичного служіння в Канаді, адже нині країна знову перебуває на «місійній території», коли Церква більше не може припустити, що християнська ідентичність є домінантною.

Також єпископ радить змінити фокус із дитячої катехизації на дорослу євангелізацію і катехизацію, присвятити час, зусилля і гроші для розвитку інфраструктури для дорослої катехизації та євангелізації, наголосити на важливості формації катехитів, які будуть формувати і тренувати інших для катехитичного служіння. Тренувати і формувати катехитів із перспективи богословських рефлексій, щоб вони могли застосувати власний досвід та інтегрувати його з перспективи віри. Дослідити місцеву культуру та її вплив на нашу дорогу віри. Забезпечити катехитам необхідне тренування, щоб вони відтак могли допомогти людям побачити, як християнські цінності перетинаються з їхньою культурою. Забезпечити катехитам необхідне тренування та необхідні засоби для проголошення Євангелія, з фокусом на комунікацію. Підтримувати катехитів в їхньому служінні. Заохочувати співпрацю між катехитами, духовенством та пасторальними лідерами.

«Церква існує для євангелізації, – наголошує владика Давид (Мотюк), – однак євангелізація має бути процесом, який складається з таких трьох етапів: місійної роботи, катехитичної роботи та пасторальної роботи». Місійна робота, за його словами, спрямована на людей, які не мають віри, і тих, які є байдужими до віри. Місійна робота налагоджує початковий контакт людей з Христом через свідчення Церкви та вірних. Катехитична робота, зазначив доповідач, спрямована на тих, хто вже зустрів Христа, але ще потрібно встановити з Ним особисті стосунки. Метою катехитичної роботи є формація християнського життя для тих людей, які недавно долучилися до Церкви, або тих, які повертаються до практики їхньої віри після довгої паузи. Пасторальна робота скерована на віруючих християн, які вже є зрілими у своїй вірі. Церква супроводжує таких людей в їхній дорозі віри протягом усього життя за допомогою різних служінь у Церкві (катехизація на постійній основі, духовне наставництво, підтримка в різних життєвих ситуаціях).

Успіх проповідування Божого Слова, катехизації, на переконання доповідача, цілковито залежить від діяльності Святого Духа. «Однак, коли ми здатні відрізнити різні типи «землі», в якій ми покликані співпрацювати зі Святим Духом, наша робота принесе більше плодів. Наш підхід до євангелізації повинен бути спрямованим на конкретну аудиторію, незалежно від того, чи це місійна робота, чи катехитична робота, чи пасторальна робота», – підсумував владика Давид (Мотюк).

Немає коментарів: