ПИТАННЯ: Останнім
часом багато християн висловлюються несхвально про обмеження на аборти,
зокрема, про скорочення бюджету для клінік, що роблять аборти. Як
аргумент наводиться наступний: краще зробити аборт легально, ніж
піддавати небезпеці жінку незаконним абортом. Чи прийнятна для
християнина така позиція?
ВІДПОВІДЬ: Ні, християнин не може підтримувати
легальний аборт і зобов'язаний виступати проти всякого виду аборту,
легального або нелегального.
Вірно те, що нелегальний, підпільний аборт може бути небезпечний для
жінки. Але суть злочину від цього не змінюється: і в кабінеті державної
клініки, і в підвалі у підпільного лікаря здійснюється одне і те ж -
злочин вбивства безневинної і беззахисної людської істоти. Щоб зрозуміти
злочинний характер аборту, необов'язково бути християнином і мати віру:
для цього досить розуму. «Нелегальний» аборт заборонений як
кримінальний злочин - так чому ж «легальний» аборт, який фінансується з
держбюджету, відрізняється за своєю суттю?
Тут можна згадати ще про одну сторону легалізації аборту - коли йдеться
про християнина, від якого безпосередньо залежить схвалення законів.
Наведемо цитату з енцикліки Папи Івана Павла II Evangelium Vitae:
«Якщо немає можливості відкинути законопроект або скасувати закон про
переривання вагітності, то парламентарій, чиє абсолютне особисте
протистояння перериванню вагітності явне і всім відоме, вчинить
правильно, підтримавши пропозиції, мета яких - обмежити шкоду подібного
закону і зменшити його негативні наслідки у сфері культури і суспільної
моралі. Бо, роблячи так, він не бере участі недозволеним чином у
прийнятті неправедного закону, а навпаки, вживає правильну і гідну
спробу обмежити його шкідливі аспекти »(73).
Легалізація абортів, тобто вбивство за рахунок державного бюджету,
сама по собі є злочином. Це суперечить основному призначенню держави,
покликаної захищати життя всіх громадян, і в першу чергу найбільш
беззахисних.
«Може скластися враження, - пише Іван Павло II, - ніби все
відбувається з повним дотриманням правозаконності, принаймні коли
закони, що допускають переривання вагітності чи евтаназію, прийняті
голосуванням відповідно до так званих демократичних принципів. Насправді
ж ми маємо тут справу лише з трагічною підробкою правозаконності, а
демократичний ідеал, який заслуговує на цю назву тільки тоді, коли
визнає і охороняє гідність кожної особистості, виявляється зраджений в
самій основі: "Чи можна говорити про гідність кожної особи, коли
дозволяється вбивати найслабших і найневинніших? В ім'я якої
справедливості людей піддають найбільш неправедній дискримінації,
визнаючи одних гідними захисту, а іншим відмовляючи в цій гідності?»(EV
20).
Тому католик не може обмежуватися твердженням, що легальний аборт
служить викоріненню нелегальних абортів. У такому менталітеті
укладається велике лицемірство: суспільство відкидає нелегальні аборти
як зло, але замовчує про аборти легальних і навіть схвалює їх.
Звичайно, за підпільними операціями стоїть підпільний бізнес. Але, по
суті, цей аспект не оминає і легальні аборти. Держава надає право на
дітовбивство, начебто мова йде не про злочин, а про добрий вчинок,
причому за рахунок податків у скарбницю, у тому числі і від громадян,
які абсолютно проти абортів в будь-якому вигляді.
Іван Павло II писав, що легалізація переривання вагітності,
дітовбивства та евтаназії і визнання цього права в законодавчому порядку
рівнозначні тому, що приймається збочене, нігілістичне уявлення про
людську свободу і визнається абсолютна влада (закону) над людьми,
спрямована проти них (СР EV 20).
Немає коментарів:
Дописати коментар