Брак віри може порушити такі блага шлюбу, як дітонародження,
подружня вірність і нерозривність. Про це заявив Папа Бенедикт XVI у
промові, зверненій до членів Трибуналу Римської Роти.
Папа торкнувся проблеми сім'ї та шлюбу, з якими часто доводиться мати
справу ватиканським суддям. Підкресливши, що сучасна культура ставить
сім'ю перед «гнітючими викликами» через яскраво виражений суб'єктивізм,
етичний і релігійний релятивізм, Папа зауважив, що страждає сама
«здатність людини взяти зобов'язання на все життя». Людина, яка вирішила
зв'язати себе узами шлюбу на все життя, відчуває вплив «базової
перспективи», і її рішення може бути як суто людським, так і прийнятим у
світлі віри в Господа. Нерозривність шлюбу сама по собі не заснована на
особистій вірі тих, хто укладає шлюб. При здійсненні Таїнства з
канонічної точки зору мінімальною вимогою є «намір зробити те, що робить
Церква». «але якщо важливо не плутати проблему наміру з проблемою
особистої віри шлюбованих, - додав Папа, - то все ж не можна повністю
відділяти їх один від одного».
Папа процитував документ 1977 Міжнародної богословської комісії, в
якому підкреслюється, що якщо «немає жодних ознак віри», то слід
задуматися над тим, чи мають наречені дійсно намір звершити Таїнство, а
якщо ні, то варто поставити питання про дійсність Таїнства Шлюбу. «Цим
зауваженням, - пояснив одразу ж Святіший Отець, - я абсолютно не маю
наміру вказувати на якийсь простий автоматизм між відсутністю віри і
недійсністю шлюбу»: це зауваження він зробив лише для того, щоб
підкреслити, як відсутність віри впливає на всі блага шлюбу і порушує
шлюбний союз. Але все ж - додав Папа - необхідно «продовжити міркування»
з цього питання.
Наприкінці промови Бенедикт XVI згадав про покинутих подругів та
розлучених: їх свідчення нерозривності, виражене у відмові вступати в
нові відносини, набуває особливої цінності в сьогоднішньому світі і в
Церкві.
Джерело: КРЕДО
Немає коментарів:
Дописати коментар