Папа Бенедикт XVI прийняв на аудієнції учасників пленарної асамблеї
Папської ради Cor Unum - діяльності якої було присвячено нещодавнє
апостольське послання Папи motu proprio «Intima Ecclesiae natura».
«Ваше свідоцтво, - сказав Святіший Отець у вітальній промові до
учасників асамблеї, - може відкрити двері віри багатьом людям, які
шукають любові Христової». У цьому році на своєму пленарному засіданні
Папська рада обговорює «Милосердя, нову етику і християнську
антропологію». Ця тема - сказав Папа - «відображає тісний зв'язок між
любов'ю і істиною». Весь християнський етос знаходить свій сенс у вірі
як зустрічі з Ісусом Христом, що відкриває новий горизонт і наділяє
життя надійним орієнтиром. Християнська любов має своє підґрунтя у вірі.
Зустрівши Бога і переживши Його любов, ми вчимося жити не для себе, а
для Нього, і з Ним - для інших.
Відштовхуючись від цього зв'язку між вірою і любов'ю, Папа підкреслив пророчий вимір, яким любов наділена завдяки вірі. Прихильність до Євангелія надає любові християнську форму. Християнин, особливо коли він працює у благодійних структурах, повинен керуватися принципами віри, повинен слідувати «точці зору Бога» і Його задуму про нас. Цей новий погляд на світ і на людину породжує правильний критерій оцінки різних проявів милосердя.
В кожну епоху - констатував Папа - людина, відходячи від цього задуму, ставала жертвою культурних спокус, які врешті-решт її поневолювали. В останні століття ідеології, що вихваляють культ нації, раси чи соціального класу, проявили себе як справжнісіньке ідолопоклонство. Те ж саме можна сказати про нестримний капіталізм, що поклоняється прибутку, який породив кризу, нерівність і убогість. Сьогодні - сказав далі Папа - все більше людей усвідомлюють невідмовну гідність кожної людини і взаємну відповідальність, - і це сприяє розвитку справжньої цивілізації, цивілізації любові. З іншого боку, і наша епоха охарактеризована тінями, які затьмарюють задум Бога.
До таких феноменів Папа зараховує «трагічне зведення антропології до
стародавнього гедоністичного матеріалізму» і «технологічного
прометеїзму». Поєднання матеріалістичного бачення людини зі стрімким
розвитком техніки породжує антропологію, по суті атеїстичну. Вона
зводить людину до її автономних функцій, розум - до функцій мозку, а
історію - до самореалізації. Все це - абстрагуючись від Бога, від
духовного виміру і від горизонту, що виходить за межі земного життя. У
перспективі людини, позбавленої душі і особистих відносин з Творцем, те,
що технічно можливо, вважається морально допустимим, будь-який
експеримент прийнятний, будь-яка демографічна політика законна, будь-яка
маніпуляція дозволена. Пастка полягає в абсолютизації людини: людина
хоче стати ab - solutus, позбавленою всяких уз. Вона претендує на
незалежність і вважає, що її щастя полягає в самоствердженні. Це
радикальне заперечення людини як створіння і чада Божого призводить до
драматичної самотності.
Папа підкреслив, що пастирі Церкви зобов'язані застерігати від подібних ідеологій як окремих віруючих, так і всіх розсудливих людей. Мова йде про помилки, масковані під прогрес, права або гуманізм. Церква завжди виступає за просування людини згідно з задумом Бога, при збереженні її недоторканної гідності, вертикального і горизонтального вимірів. До цього повинні прагнути і церковні структури, просуваючи бачення людини як особистості, покликаної до глибокого спілкування з Богом. Людина - не індивідуум, який живе сам по собі, і не анонімний член спільноти, але неповторна особистість, створена для взаємин і соціалізації. Тому Церква - додав Папа - говорить «ні» різним гендерним теоріям, стверджуючи, що взаємодоповнюваність чоловічої і жіночої статі є вираженням краси природи, створеної Творцем.
За матеріалами: http://ru.radiovaticana.va
Джерело: Воїни Христа Царя
Немає коментарів:
Дописати коментар