Фото: cigarettesflavours.com
Кількість курців у країнах з низьким та середнім рівнем достатку, серед
яких також й Україна, продовжуватиме зростати, незважаючи на дорогі
антитютюнові кампанії.
Про цю тенденцію свідчать дані дослідження, яке нещодавно було
опубліковане в авторитетному медичному журналі The Lancet. Вчені з
різних країн під головуванням Гарі А. Джовіно (Gary А. Giovino) зі Школи
громадського здоров’я при університеті Баффало (США) вивчали тенденції
щодо поширення куріння протягом двох років.
У рамках розвідки було проведено близько 250 тис. інтерв’ю в 14 країнах
світу (Бангладеш, Бразилія, Китай, Єгипет, Індія, Мексика, Філіппіни,
Польща, Росія, Таїланд, Туреччина, Україна, Уругвай, В’єтнам) з низьким
та середнім рівнем доходів населення. Отримані дані порівнювались із
показниками США та Великобританії.
Дослідження дозволило зробити багато висновків, в тому числі й тих, що
стосуються передумов та масштабів відмови населення від куріння.
Так, за його результатами, в двох країнах з найбільшою кількістю
населення – Індії та Китаї – незважаючи на масштабні антитютюнові
кампанії, частка людей, що починають курити, є найбільшою.
У багатьох країнах низькими є також показники відмови від куріння.
Наприклад, в Росії, Єгипті та Республіці Бангладеш вони є навіть
меншими, ніж це спостерігалося ще 50 років тому в США.
З іншого боку, вчені заявляють, що кількість смертей від куріння в
країнах, де населення в середньому заробляє небагато, складає лише 4%,
тобто значно менше, порівняно з 18% смертей у США та Великобританії.
Окрім інших обставин, дослідники пояснюють цю ситуацію наявністю в таких
країнах значної кількості інших причин, які можуть призвести до смерті.
Це стосується, насамперед, неякісного медичного обслуговування та знову
ж таки низького рівня доходів людей.
В контексті цього вони наводять приклад Індії, де певна частина курців ладна придбати тютюнові вироби замість їжі.
Дані розвідки також доводять, що споживання тютюну в тій чи іншій країні
у значній мірі залежить від сили лобі тютюнових компаній.
У свою чергу, влада більшості густонаселених країн з низьким рівнем
доходів, як правило, збирає на боротьбу з курінням близько $9 з кожного
громадянина щомісяця. З цих коштів по $1 йде на антитютюнові рекламні
повідомлення в ЗМІ. Враховуючи кількість населення в таких країнах, це
значні гроші, витрачання яких поки не дає значних результатів.
За матеріалами: Медіафільтр
Джерело: КРЕДО
Якби ж то куріння чи не куріння визначало стан душі людини та впливало на її моральні цінності, але в житті так далеко не є і, як показує досвід: серед тих, хто ніколи не палив - більше егоїстів, ніж серед курців...
р.Б. Леонід.
Немає коментарів:
Дописати коментар