ЛЮБОВ
довготерпелива, любов – лагідна, вона не заздрить, любов не чваниться, не надимається, не бешкетує, не шукає свого, не поривається до гніву, не задумує зла; не тішиться, коли хтось чинить кривду, радіє правдою; все зносить, в усе вірить, усього надіється, все перетерпить.
ЛЮБОВ НІКОЛИ НЕ ПРОМИНАЄ!

четвер, 7 листопада 2013 р.

07.10.2013р. Б. / Гендер не хоче «Володаря перснів»

Володар перснів
У Швеції віднедавна впроваджено новий спосіб оцінювання фільмів: під тим кутом зору, чи ці стрічки «вільні від стереотипів» на тему статі. Цим вимогам не відповідає, наприклад, трилогія «Володар перснів», «Зоряні війни» і майже всі пригоди Гаррі Поттера.
 
Аби дістати категорію «А», фільм має пройти з позитивним результатом т. зв. тест Бекдел: у ньому мають бути щонайменше два жіночі персонажі, які розмовляють між собою про щось інше, ніж про чоловіків. 

Назву взято від імені американської художниці коміксів Елісон Бекдел, яка представила цю ідею в одному зі своїх коміксів ще 1985 року. Відтоді він був предметом дискусії між феміністками і кінокритиками. 

За цим досить простим критерієм, до фільмів, які нерівнозначно оцінюють персонажів з огляду на стать, зараховано трилогію «Володар перснів», усі шість «Зоряних війн», фільм про початки Фейсбука «Соціальна мережа», а також майже всі кіноадаптації циклу про Гаррі Поттера.
Зоряні війни
Реакція глядачів на цю ініціативу переважно позитивна, а для багатьох «була переламним досвідом», — підкреслила Елен Тейле, голова студійного кіно Bio Rio (Стокгольм), одного з чотирьох у державі, які впровадили у себе нові  критерії оцінювання. 

На переконання стосовно жіночої ролі в суспільстві впливає, зокрема, факт, що глядачі рідко бачать у фільмах «супергероїню або вчительку чи іншу жінку, яка береться за хвилюючі завдання й успішно їх вирішує», — стверджує Тейле. Позначення категорії «А», за її словами, «має на меті привести до того, щоби на кіноекранах з’явилося більше жіночих історій і перспектив». 

Підтримала Шведським інститутом фільмів ініціатива починає вкорінюватися. Скандинавська кабельна телестанція Viasat Film уже обіцяла, що почне застосовувати нові критерії у рецензіях своїх фільмів, а 17 листопада у рамках програми «Супернеділя» транслюватиме виключно фільми категорії «А»: наприклад, «Залізна леді», «Ігрища смерті», «Дикуни: над беззаконням» тощо. 

Однак навіть у Швеції, де величезне значення надають рівноправності статей, нова оцінка викликає спротив у деяких людей. 

«Якщо вони хочуть, щоби фільми були інакші, то мають самі їх знімати, а не тільки тикати в інших пальцями», — написала Таня Бергквіст, авторка блогу, який викриває «скаженю на пункті гендеру».
Соціальна мережа
«Існує ціла купа фільмів, які пройдуть тест Бекдел, але геть не допомагають суспільству стати кращим чи справедливішим. Також є чимало фільмів, які цього тесту не пройдуть, але вони зі згаданого погляду просто фантастичні», — вказує кінокритик Гінек Палас. Він також критикує Шведський інститут кіно за підтримку цієї ініціативи, доводячи, що державна інституція (а водночас найбільший виробник фільмів на шведському кіноринку) не повинна «вказувати, що можна й чого не можна включати у фільм». 

Дослідження, проведені у США, однозначно вказують, що жінки недостатньо представлені на широкому екрані. Навіть більше, у цьому питанні не змінилося нічого за всі останні 60 років.

У сотні найприбутковіших фільмів, вироблених у США за 2011 рік, жінки мають 33% усіх ролей, і є тільки 11% головних героїнь. Так випливає з даних каліфорнійського Центру досліджень на тему жінок у телебаченні й кіно.
Гаррі Потер
Інше дослідження, проведене центром досліджень Пенсільванського університету, показує, що співвідношення чоловічих і жіночих ролей у фільмах принаймні останні 60 років становить 2:1. «Голівуд, схоже, вважає, що фільми з чоловіками більше зароблять. Крім того, більшість етапів кіновиробництва (сценарії, зйомка, режисерія тощо) переважно здійснюється чоловіками. Тому не дивує факт, що історії, які ми дивимося з екранів, зазвичай стосуються саме чоловіків», — підкреслює авторка дослідження Емі Блеклі. 

2010 року Кетрін Бігелоу отримала «Оскара» за режисуру, ставши першою жінкою, нагородженою в цій номінації. Її воєнна драма «The Hurt Locker» про елітний підрозділ саперів на місії в Іраку… однак, не проходить тесту Бекдел!
 
За матеріалами: deon.pl

Джерело:   КРЕДО 

Немає коментарів: